Jossakin vaiheessa joku antoi minulle neuvon rukoilemiseen täällä blogissa. En muista ihan tarkkaan koska - se saattoi olla noin vuosi sitten mutta voi olla että siitä on enemmän tai vähemmän aikaa. Luulen, että se joku oli ehkä Aija, mutta saattoi se olla joku muukin. En äkkiä löytänyt sitä tuolta menneistä merkinnöistä.

Yksinkertaisuudessaan minulle vihjattu rukous kuuluu näin: Jeesus Kristus, armahda minua. Ensimmäiset sanat Jeesus Kristus huoataan sisäänhengittäessä ja jälkimmäiset Armahda minua uloshengitettäessä. Tätä voi ja kannattaakin toistaa monta kertaa.

Jos hetki on oikein paha, tämä rukous on oikein hyvä. Kiitos sille, joka vihjeen antoi!

Sen mielen rauhoittumisen, jonka rukoilemisen seurauksena joskus voi saavuttaa, voi halutessaan aivan varmasti selittää psykologialla ja lääketieteellä: Itsesuggestiolla tai vaikka tasaisen hengittämisen aiheuttamana aivojen parempana hapensaantina. Itse tunnen kuitenkin iloista varmuutta siitä, että tieteellä ei selitetä kaikkea. Ei, rukoilemalla en armahda itse itseäni - sen tekee joku minua suurempi.