Minulla on ajatus.

Se on epämääräinen ja jäsentymätön, mutta ei anna minulle rauhaa. Haluaisin toteuttaa jotakin hiljaisuuteen liittyvää, mutta en oikein vielä tiedä mitä.

Olen katsellut hiljaisuuden retriittejä. Olen aikeissa osallistua sellaiseen, mutta en tiedä vielä koska. Ennemmin tai myöhemmin, epäilemättä. Arvelen, että retriitti voisi sopia minulle - että löytäisin sieltä jotakin etsimääni. Kuitenkin vielä houkuttavampi ajatus olisi löytää tapa olla sosiaalisesti hiljaa jotenkin - arkisemmin. Jokapäiväisesti, tai, no, vaikkapa jokaviikkoisesti.

Viime keväänä jo pyörittelin ajatusta siitä, miten voisi olla olemassa jonkinlainen ryhmä, joka kokoontuisi säännöllisesti olemaan yhdessä hiljaa. En tietenkään tiedä varmasti, olisiko ryhmään tulijoita, mutta jotenkin uskon, että sitä voisi kokeilla.

Kuka kokeilisi? Missä kokeilisi? Ketkä osallistuisivat? Ja onko varma, etten pyörittele turhaan - jospa noita onkin jo joka toisessa seurakunnassa Helsingissä? - En osaa vastata näihin, mutta - jatkan asian hautomista.

Jonakin päivänä siitä ehkä tulee jotakin.