Olen pähkäillyt töissä tällaisen asian kanssa: Jos on olemassa opetusmenetelmä nimeltä matematiikkaa ulkona ja opetusmenetelmä nimeltä englantia ulkona, voisiko olla myös opetusmenetelmä nimeltä uskontoa ulkona? Ja lisäksi: Voisinko minä kehittää sellaisen menetelmän ja saada sen lyötyä läpi Suomessa siinä määrin, että kehittäminen kannattaisi? Kaikkien tulevien ympäristökasvatusseminaarien Uskontoa ulkona -työpajat tulisivat aina täyteen ja menetelmää käytettäisiin alakouluissa innokkaasti?
Ja vieläkin lisäksi: Millä ihmeellä perustelisin työnantajalleni sen tarpeellisuuden, että juuri minä työajallani moisen menetelmän kehittäisin? Koko ajatus taitaa olla etupäässä toiveajattelua, mutta jotenkin se kiehtoo...
***
Sain Sananlaskujen kirjan loppuun pari päivää sitten. Jobin kirjan jälkeen sananlaskut tuntuivat vähän latteilta ja hajanaisilta. Kovasti siellä varoiteltiin vieraista huonoista naisista - huonoja miehiä ei vissiin silloin ole ollutkaan. Hyvän vaimon ylistys viimeisessä luvussa veti sen sijaan suun hymyyn. En tosiaankaan täytä kaikkia hyvän vaimon kriteereitä, mutta sentään ainakin yhden:
Pakkanen ja lumi eivät häntä säikytä, sillä hän on varannut perheelleen talvivaatteet. (31:21)
Sain vihdoin sen Sana-lehden. Lapseni päiväkodin täti ystävällisesti kiikutti sen minulle. Jussin haastattelu oli kiva lukea. Se toinen juttukin oli ihan kiva nähdä painettuna, vaikka olinkin nähnyt tekstin etukäteen. Vähän ympäripyöreä, mutta OK.
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.