Olen potenut jo monta kuukautta ajoittaista seurakuntavaaliahdistusta. Ahdistuksen syinä on ollut päättämättömyys siitä, asettuako itse ehdolle vai ei, koska toisaalta haluaisi mutta toisaalta luottamustehtävä ei millään enää mahtuisi elämään. Toisaalta ahdistusta on aiheuttanut myös se, että on tuntunut, että olisi PAKKO asettua itse ehdolle, koska muitakaan ehdokkaita ei ole. Tai onhan niitä, mutta eri leirissä. Sitten olen turhautunut siitä, ettei ketään muuta kiinnosta, tai ettei kukaan edes viitsi miettiä näitä vaalijuttuja kanssani. Lisäksi olen turhautunut siitä, että viitsin ahdistua tällaisesta asiasta.

Äsken sain hyviä uutisia. Meille tulee sittenkin Tulkaa kaikki -liikkeen siipien alla toimiva lista, jolla on yhdeksän hienoa ehdokasta! Minun nimeni ei ole listalla - minusta tulee listan asiamies.

Säteilen, hymyilen ja hyräilen tyytyväisenä. Saamme loistavia luottamushenkilöitä uuteen seurakuntaan! Minä itse saan olla avuksi mutta ehdolla ei ole pakko olla. Näin on hyvä!

Vielä: Seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä on 14.11. Muista äänestää!